sunnuntai 22. huhtikuuta 2007

Käyttäjätulva - missä sinä olet?

Tässä yksi kauppapaikkani suurimmista dilemmoista... kumpi oli ensin: muna vai kana?

Kumpi oli ensin muna vai kana? Tulevatko myyjät kun on käyttäjiä, vai käyttäjät kun on myyjiä?


Lähdin koko hommaan sillä ajatuksella, että käyttäjät (tai vierailijat) tulevat, kunhan torilla on ilmoituksia ja tavaraa myynnissä. Tämä oli myös yksi kehittämisen lähtökohta - systeemi pitää kehittää siten, että se on ilmoittajille helppo.

Mutta valitettavasti tässä piilee noidankehä. Miksi ilmoittaa kauppapaikalla, missä ei ole kävijöitä eikä kamalasti ilmoituksia. Ja jos siellä ei ole ilmoituksia, mistä ihmeestä niitä kävijöitä oikein tulisi.

Valitettavasti tuo dilemma on yhä akuutti. Eli pitäisi keksiä tapa millä tuo negatiivisin kierteen saisi rikottua.

Hienoinkin palvelu on turha, jos kukaan ei tiedä sen olemassaolosta.


Ajatuksia kyllä on, mutta niiden toteuttaminen vaatisi ponnisteluita millä alueella minulla ei juurikaan ole taitoja: Markkinointia. Markkinointiin varmasti palaan myöhemmin. Se on nimittäin sillä lailla, että hienoinkin palvelu on turha, jos kukaan ei tiedä sen olemassaolosta.

Ei kommentteja: