lauantai 21. huhtikuuta 2007

Design haasteita horisontissa

Kuten ideointivaiheessa tuli esille, minä en ole graafinen suunnittelija. Itse kukin haluaisi olla visuaalisesti erinomaisen taitava - moni saattaa jopa luulla olevansa. Tässä suhteessa olen ollut suhteellisen realistinen ja tunnistin sekä tunnustin omat rajoitukseni.

Yksi minulle suuria ongelmia aiheuttava alue on värimaailma. Minulla ongelma on suurempi kuin monilla muilla, sillä olen värisokea. Punaiset, vihreät, ruskeat ja oranssit menevät turhan helposti sekaisin. Koska minulla on ollut tällä saralla hieman haasteita, en ole siihen juurikaan perehtynyt edes niissä puitteissa mihin minulla olisi ollut mahdollisuuksia. Siispä en rehellisesti sanottuna osaa sanoa mitkä värit sopivat yhteen ja mitkä eivät.

Tikkurilan värilastuilla saitille toimiva väritys.


Mutta kun into on kovaa, niin hätä kyllä keinot keksii (vai mitenkäs se nyt menikään). Minä keksin Tikkurilan värilastut. Tikkurilalla on asiantuntijoita jotka kuluttavat aikaansa pohtimalla trendivärejä ja väriyhdistelmiä - miksi siis yrittää keksiä pyörää uudestaan. Hain Tikkurilan web-sivuilta värikartan ja siitä valitsin www.mutteri.com:in värimaailman.

Ei kommentteja: