lauantai 21. huhtikuuta 2007

Ensimmäiset parannukset: title-tag

Käyttötilastoja selatessani huomasin, että tilastoissa välkkyvät kryptiset URL:it eivät ole kovin helposti luettavia. Mistä ihmeestä minä muistaisin mikä "nimike" on label_id=22. Tämä on tärkeä huomio jos haluat että hakukoneet löytävät sivusi ja tulkitsevat ne oikein. Ei se ole hakukoneenkan helppoa tulkita ja pisteyttää sivuasi jos sieltä ei löydy kuvaavia tietoja.

Analytics työkalussa oli raportteja jotka olisivat pystyneet näyttää sivuvierailuja käyttäen html:n "title" -tagiä. Ensimmäisen vaiheen versiossa kaikilla sivuilla oli sama "title" tagi, joten tämä raportti oli käyttökelvoton.

HTML:n "title" -tag on erinomaisen tärkeä hakukoneille. Sivuotsikon tulee kuvata sivua mahdollisimman hyvin ja rehellisesti.


Ensimmäisenä muutoksena kävin muuttamassa palvelua niin, että tuo "title" -tagi kertoisi jotain olennaista (ja yksilöllistä) näytettävästä sivusta. Myöhemmin olen myös oppinut, että hakukoneoptimoinnin kannalta tämä "title" -tagi on erinomaisen tärkeä. Joten sattumalta lähdin oikeaan suuntaan.

Ei kommentteja: