perjantai 17. elokuuta 2007

Tilinpäätös

Niinpäs se aika rientää kun on mukavaa. mutteri.com sai alkunsa kirpputorina / myyntipaikkana hieman reilu vuosi sitten. Tässä kohtaa voisi olla hyvä vähän miettiä vuoden aikana saavutettiin. Avainluvut ovat varmasti hyviä mittareita:
  • Päivittäisiä kävijöitä: noin 60-100
  • Päivittäisiä sivunlatauksia: noin 300-400
  • Mainostuloja: joitain kymmeniä US dollareita kuukaudessa (ei satoja)
  • Järjestelmän vaatima ylläpitotyö: alle 1 minuutti / päivä (keskiarvo)
  • Järjestelmän alkuperäinen kehitystyö (mukaanlukien testaus): kymmeniä päiviä
  • Markkinointibudjetti: nolla euroa
En tässä kohtaa pysty tuota tarkempia tunnuslukuja tarjoamaan, mutta kyllä tuosta saa melko hyvän kuvan hankkeen kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta. Kuten aikaisemmin mainitsin, kilpailutilanteen takia en ryhtyisin samaan hankkeeseen uudestaan.

Mitä sitten seuraavan vuoden aikana? Luultavasti lisään pieniä toiminnallisuuksia, mielessä ovat olleet mm. huutokauppa toiminnallisuudet, mahdollisuus kysyä myyjältä palvelussa, ilman sähköpostia. Mahdollisesti tuon jotain AJAX pohjaisia ominaisuuksia - jos ne saa luonnollisesti mukaan. Ja luultavasti pistän hieman rahaa kiinni palvelun markkinointiin. Tarkempaa markkinointistrategiaa en ole suunnitellut, mutta mm. Googlen Adwords kiinnostaa - erityisesti haluan tietää kuinka tehokas markkinointikanava se on mainostajan kannalta. Tällä hetkellä kokemukseni ovat rajoittuneet mainostilan myyntikokemuksiin. Lisäksi olen ajatellut kokeilla myös vaihtoehtoisia mainosvälittäjiä, kuten Microsoftia tai Yahoota - myös Tradedoubler kiinnostaa, vaikka lukemani perusteella Tradedoubler ei niin hyvä/tehokas olekaan.

Miten tehdä tuntemattomasta palvelusta suosittu ja tunnettu minimaalisella budjetilla?
Tuohon kysymykseen kun löytäisi vastauksen... Sitä pitää siis pyrkiä selvittämään jatkossa(kin). Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan :)

Ei kommentteja: