Niinpäs se aika rientää kun on mukavaa. mutteri.com sai alkunsa kirpputorina / myyntipaikkana hieman reilu vuosi sitten. Tässä kohtaa voisi olla hyvä vähän miettiä vuoden aikana saavutettiin. Avainluvut ovat varmasti hyviä mittareita:
Mitä sitten seuraavan vuoden aikana? Luultavasti lisään pieniä toiminnallisuuksia, mielessä ovat olleet mm. huutokauppa toiminnallisuudet, mahdollisuus kysyä myyjältä palvelussa, ilman sähköpostia. Mahdollisesti tuon jotain AJAX pohjaisia ominaisuuksia - jos ne saa luonnollisesti mukaan. Ja luultavasti pistän hieman rahaa kiinni palvelun markkinointiin. Tarkempaa markkinointistrategiaa en ole suunnitellut, mutta mm. Googlen Adwords kiinnostaa - erityisesti haluan tietää kuinka tehokas markkinointikanava se on mainostajan kannalta. Tällä hetkellä kokemukseni ovat rajoittuneet mainostilan myyntikokemuksiin. Lisäksi olen ajatellut kokeilla myös vaihtoehtoisia mainosvälittäjiä, kuten Microsoftia tai Yahoota - myös Tradedoubler kiinnostaa, vaikka lukemani perusteella Tradedoubler ei niin hyvä/tehokas olekaan.
- Päivittäisiä kävijöitä: noin 60-100
- Päivittäisiä sivunlatauksia: noin 300-400
- Mainostuloja: joitain kymmeniä US dollareita kuukaudessa (ei satoja)
- Järjestelmän vaatima ylläpitotyö: alle 1 minuutti / päivä (keskiarvo)
- Järjestelmän alkuperäinen kehitystyö (mukaanlukien testaus): kymmeniä päiviä
- Markkinointibudjetti: nolla euroa
Mitä sitten seuraavan vuoden aikana? Luultavasti lisään pieniä toiminnallisuuksia, mielessä ovat olleet mm. huutokauppa toiminnallisuudet, mahdollisuus kysyä myyjältä palvelussa, ilman sähköpostia. Mahdollisesti tuon jotain AJAX pohjaisia ominaisuuksia - jos ne saa luonnollisesti mukaan. Ja luultavasti pistän hieman rahaa kiinni palvelun markkinointiin. Tarkempaa markkinointistrategiaa en ole suunnitellut, mutta mm. Googlen Adwords kiinnostaa - erityisesti haluan tietää kuinka tehokas markkinointikanava se on mainostajan kannalta. Tällä hetkellä kokemukseni ovat rajoittuneet mainostilan myyntikokemuksiin. Lisäksi olen ajatellut kokeilla myös vaihtoehtoisia mainosvälittäjiä, kuten Microsoftia tai Yahoota - myös Tradedoubler kiinnostaa, vaikka lukemani perusteella Tradedoubler ei niin hyvä/tehokas olekaan.
Miten tehdä tuntemattomasta palvelusta suosittu ja tunnettu minimaalisella budjetilla?Tuohon kysymykseen kun löytäisi vastauksen... Sitä pitää siis pyrkiä selvittämään jatkossa(kin). Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti