sunnuntai 3. helmikuuta 2008

Uutta putkeen

Jos oli joulukuu hiljainen, niin samaa ei voi sanoa tammikuusta. Tammikuussa käyttäjät palasivat. Nyt tuntuu, että systeemi on jäänyt jumiin tasaiseen 100 kävijään / päivä. Enkä oikein keksi edullisia (siis ilmaisia) tapoja promota ja edistää saitin tunnettavuutta. Voi varmaan sanoa, että jos tässä haluaisi haastaa kaupallisia saitteja kuten huuto.net tai mikko.fi, pitäisi markkinointiin alkaa sijoittamaan rahaa. en kuitenkaan ole vielä niin innostunut aiheesta - vaikka olenkin luvannut sitä jossain kohtaa kokeilla.

Mutteri.com:in lisäksi aktivoiduin www.palkkatieto.net:in suhteen. Ja tämä tuli tehtyä oikeastaan ilman mitään promootiota. Yhtenä tammikuun iltana satuin katselemaan taas saittieni vierailijoiden määrä googlen analyticsissä ja yllätyksekseni huomasin, että palkkatiet.net:iin oli alkanut virrata kävijöitä. En ole saittia promonnut missään vaiheessa - ainoastaan yhteen keskusteluun olen linkin laittanut joskus elokuussa. Nyt kuitenkin kävijöitä oli yhtäkkiä kymmeniä päivässä. Niinpä päätin pistää mainokset paikoilleen ja uusia ulkoasua hieman. Sopii käydä katsomassa ja kommentoida mitä tuosta tykkää. En itse ole erityisen tyytyväinen uuteen ulkoasuun, mutta on se parempi kuin alkuperäinen.

Konseptina tuo palkkatieto.net on ehkä paras mitä olen "keksinyt". Homman juju on siis siinä, että kertomalla omat palkkatietonsa järjestelmään, saa pääsyn kaikkien järjestelmän käyttäjien ilmoittamiin palkkatietoihin. Tiedot on tietenkin anonyymejä, joten ei ole vaaraa, että naapuri voi käydä suoraan tarkistamassa tulojasi - se onnistu vielä toistaiseksi veropörssistä. Näin palvelun avulla saa paremman kuvan siitä onko itse palkkakuopassa, vai onko omat tulot linjassa tehtävän yleiseen palkkatasoon.

Palveluun on rekisteröitynyt hyvin lyhyessä ajassa useita satoja käyttäjiä. Uskon, että helmikuussa menee tuhanne käyttäjän raja rikki. Se mikä tekee palkkatieto.net:istä palveluntarjoajalle hyvän on se, että siellä näkyvät mainokset ovat kävijöitä kiinnostavia. Sivuilla on usein linkkejä mm. avoimiin työpaikkoihin ja työpaikkailmoituksiin. Niinpä saitti tuo mainostuloja jopa enemmän kuin mutteri.com vaikka kävijöitä on vain puolet mutteri.com:in kävijämääristä. Eli seuraavaksi pitäisi saada palkkatieto.net:in kävijämäärät kattoon.

Ei kommentteja: